Romania, an introduction...

29 mei 2012 - Cluj-Napoca, Roemenië

Ik wilde net nieuwe foto's gaan uploaden, maar ik heb niet 1 foto kunnen vinden die de moeite waard was om te laten zien. Dus... dan maar een leuk verhaaltje:

Voor iedereen die nog nooit in Roemenie is geweest (en nu quote ik uit de film Pulp Fiction): "...the funny thing is the little differences. They have everything we have here, but there everything is just a little different ".
Als het voetgangerslicht op groen gaat: kijk eerst even of er niet een auto, met 70 kilometer per uur in de stad, door rood rijdt (schijnt heel normaal te zijn hier, iedereen doet het).
Als de trein weg rijdt terwijl de deuren nog open staan, maak je dan ook vooral geen zorgen. Voordat de trein echt hard gaat rijden zorgt de machinist wel een keertje dat alle deuren dicht gaan.
Verder verwacht je in Nederland meestal dat alle taxi's Mercedes' zijn. Hier hebben ze ook een nationaal taxi merk: de uiterst luxueuze, highly modern, en natuurlijk altijd stijlvolle Dacia!
Maar wat nog veel grappiger is: niet alleen taxi's zijn dacia's. Echt ALLE officiele auto's lijken Dacia's te zijn: de politie rijdt in Dacia's, ik heb een ambulanceauto gezien van Dacia en verder de meest hilarische oude barrels, allemaal met het troste Dacia logo op de grill.
Ik denk echt dat niemand hier in Roemenie door de politie wordt aangehouden. Het enige wat je namelijk hoeft te doen is een auto kopen die harder rijdt dan een Dacia, en de politie kan je nooit bij houden! Hoe gaaf is dat?!

1. Erika:
    29 mei 2012
    Een Dacia: altijd al willen hebben ;-)
    Lachen zeg!!!
  2. Marcel:
    29 mei 2012
    Jammer dat een Dacia geen veerbollen heeft ;-)