Romania, at last!

26 mei 2012 - Oradea, Roemenië

Roemenie, at last!

Het land wat ik toch echt als belangrijkste bestemming in gedachte had: Roemenie. Hier zijn we dan, in Oradea. Na nog een aantal vrolijke verhalen van 3 Bulgaarse meiden die ik gistere in het hostel ontmoeten (we willen je niet bang maken, maar... en Roemenie is volgens mij veel gevaarlijker dan Bulgarije, en praat niet met mensen op straat, etc) en het feit dat het mijn eerste plaats was waar ik aankwam zonder geboekt hotel/hostel, adres of kaart had ik in het begin even zo iets van: shit, niemand spreekt engels, ik heb geen idee wat ik aan het doen ben, waar ik naar toe moet of waar ik ben. Gelukkig wees iemand me richting centrum, waar ik maar gewoon het eerste beste hotel heb geboekt, wat me alleen wel net zoveel kostte als 3 nachten in Budapest in het hostel. Maar goed, nu heb ik een eigen kamer in een 3 sterren hotel met een aardige, engels sprekende receptioniste.
Hoewel ik vreesde dat het weer zo'n Bratislava experience zou worden, ben ik echt extreem verbaasd over het schittende centrum van dit stadje. Echt super mooi, en hoewel het misschien niet groter is dan Bratislava voel ik me op een of andere manier meer thuis hier. De torentjes en schittende bouwstijl hier is echt precies wat je van Roemenie zou verwachten, maar dan op veel grotere schaal toegepast. Ik had verwacht: een kerkje hier en een torentje daar, maar hele straten en wijken zien er hier echt idylisch uit. Later foto's, maar ik weet nog niet wanneer ik weer een computer tot mijn beschikking heb.
De eerste dag Roemenie is dus beter uitgevallen dan ik had verwacht, maar ik heb op internet geen hostels kunnen vinden in Roemenie op enkele steden na, dus hoelang ik hier ga blijven en hoelang ik aan mijn oorspronkelijke plan vast hou, is de vraag.

In ieder geval cool om hier te zijn, so far.

1. Marcel:
    26 mei 2012
    Zo ga je wel hard inderdaad. Als een Amerikaan door Europa. Als het vandaag Zaterdag is moet dit Roemenië zijn ;-)
    Leuk! Geniet er van.
  2. Opa en oma:
    27 mei 2012
    Wat een ontwikkeling zeg! Een kleine twintig jaar geleden konden we je nog geen nacht in Middelburg houden. Maar zoals het nu gaat: echt cool (ja, ja, wij leren ook bij).
    Veel plezier verder.
  3. Merel:
    28 mei 2012
    Goed zo Opa en Oma, jullie leren snel!
    En IJs, geniet maar lekker van je 3 sterren hotel, een beetje luxe is nooit verkeerd..