Vienna! Wien! Wenen!

17 mei 2012 - Vienna, Oostenrijk

Zo: eerste bestemming bereikt! Na een lange busrit en nog een uurtje op de bank van mijn aardige hostes geslapen te hebben, nam ze mij meteen mee voor een familie lunch met Schnitzels, Schweinbraten, gepanneerde gefrituurde kip en sauerkraut en erdäpfelsalat! Dus 'mama' en 'oma' ontmoet, en een hele kant van de familie met ooms en tantes die Julia (mijn host) zelf ook niet zo vaak ziet.

(Ik zit trouwens op een Duits/Oostenrijks toetsenbord te typen, dus ik kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige typfouten)

We hebben nog een paar uurtjes door en rond het Museum Quartier gelopen, een erg mooi stuk van Wenen waar de musea maar ook een aantal kerken, regeringsgebouwen en Universiteitsgebouwen staan. Een van de dingen wat me echt opvalt is de enorm ruimte van pleinen, straten en ruimtes tussen alle gebouwen. Straten midden in Wenen, die meestal breder zijn dan een gemiddelde 2 richtingsstraat in Rotterdam, hebben 1 richtingsverkeer en de pleinen voor elk regeringsgebouw of oud Keizerlijk gebouw zijn enorm.

Maar goed, Julia is nogal brak van een feest van gisteren, ze had 2/3 uur geslapen voor ik arriveerde en nog 2 uur nadat ik hier was, en zelf ben ik ook redelijk moe van de busreis. Dus vanavond op tijd slapen en veel relaxen. Morgen ga ik de echte binnenstad bekijken, natuurlijk Stephansdom, en savonds waarschijnlijk een terrasje of een feestje bekijken met Julia (nadat ze terug is van werk).

Later meer!

Groetjes IJs

1. Erika:
    17 mei 2012
    Een goed begin. Top!
  2. Opa en oma:
    18 mei 2012
    Leuk zo! We blijven volgen.
  3. Merel:
    18 mei 2012
    Leuk!! Mocht je nog een museum willen bezoeken in Wenen, ga dan naar het Mumok. Daar is op dit moment een tentoonstelling over Popart in de jaren 60, maar verspil geen tijd aan andere musea daar, die zijn heel suf vond ik ;)
  4. bas:
    19 mei 2012
    lekker bezig ijs! Jij vermaakt je wel zo te lezen
  5. Jorren:
    19 mei 2012
    Lekker bezig ijs! De lokale delicatessen kan je al afvinken zo te lezen ;) Niet vergeten foto's te maken he! je hebt die camera niet voor niets gekocht ;)